Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Διδακτική πρόταση: Sports telecasts: Skills and Thrills

Εστίαση: Για την εισαγωγή των μαθητών στον κριτικό γραμματισμό χρήση της ανάλυσης των αθλητικών τηλεοπτικών αναμεταδόσεων ως πλαίσιο για μάθηση.

Εκμάθηση των προθέσεων: Οι μαθητές θα ερευνήσουν τις συμπεριφορές, τις στάσεις και τις παραδοχές των αθλητικών τηλεοπτικών εκπομπών, θα προσδιορίσουν και θα συζητήσουν τα χαρακτηριστικά τους, τις στερεοτυπικές αντιλήψεις, τις έμφυλες αναπαραστάσεις σε αυτές.

1. Εισαγωγή: οι μαθητές παρακολουθούν αθλητικές τηλεοπτικές αναμεταδόσεις για ποικίλα αντρικά και γυναικεία αθλήματα, για να εξοικειωθούν με το κειμενικό είδος. (αυτό μπορεί να δοθεί ως εργασία για το σπίτι)

2. Πρόβλεψη: Οι μαθητές κάνουν brainstorming σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες. Περιγράφουν δύο αθλητικά παιχνίδια (netball και football) και τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την εκτέλεσή τους, επιλέγοντας τις κατάλληλες λέξεις που είναι απαραίτητες για την περιγραφή κάθε αθλήματος.

3. Αποδόμηση: Οι μαθητές παρακολουθούν δύο βίντεο αναμετάδοσης με κάθε ένα από τα αθλήματα. Παρατηρούν τις τεχνικές της κάμερας και συζητούν με τους εξής άξονες: Τι είδους παιχνίδι κατασκευάζει η κάμερα; Ποιες πτυχές του παιχνιδιού προβάλλονται περισσότερο και ποιες αποκρύπτονται; Ποια εκπομπή είναι περισσότερο εντυπωσιακή και γιατί; Σύμφωνα με τις προβλέψεις που έγιναν στο προηγούμενο μέρος, οι κάμερα πώς λειτούργησε στο να αναδείξει τις δεξιότητες που είχαν οι μαθητές καταγράψει πριν; Οι μαθητές μοιράζονται τα reports που η κάθε ομάδα έγραψε σύμφωνα με τους άξονες αυτούς και συζητούν τους λόγους για τους οποίους κατέληξαν σε συγκεκριμένα συμπεράσματα.

4. Αναδόμηση: Ζητείται από τους μαθητές να απαντήσουν σε αυτές τις ερωτήσεις: Τι θα συνέβαινε αν ο εκφωνητής ήθελε να παρουσιάσει τον αγώνα ποδοσφαίρου ως βαρετό και αργό; Τι είδους λήψεις θα έκανε η κάμερα για να προβάλει κάτι τέτοιο; Αντίστοιχα τι θα γινόταν εάν ήθελε να προβάλει το netball ως περισσότερο σκληρό παιχνίδι που παίζεται από σούπερ ήρωες; Πώς θα λειτουργούσε η κάμερα;

5. Ανάληψη κοινωνικής δράσης: εάν οι μαθητές έχουν ευαισθητοποιηθεί για ζητήματα αναπαράστασης στους αγώνες αθλημάτων που παρακολούθησαν μπορούν να αναλάβουν δράση είτε γράφοντας επιστολές σε τηλεοπτικούς σταθμούς είτε ερχόμενοι σε επαφή με τις τοπικές αθλητικές ομάδες είτε κλείνοντας την τηλεόραση κατά τη διάρκεια μετάδοσης των αγώνων.


Ανακτήθηκε από: http://www.education.tas.gov.au/curriculum/standards/english/english/teachers/critlit

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.