Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Κριτήρια αξιολόγησης ιστοσελίδων

Σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται από τη βιβλιοθήκη του Cornell University (http://olinuris.library.cornell.edu/ref/research/webcrit.html), οι μαθητές θα πρέπει να ακολουθούν τα παρακάτω κριτήρια ώστε να αξιολογήσουν μια ιστοσελίδα


1. Ακρίβεια των Διαδικτυακών κειμένων

- Ποιος έγραψε την ιστοσελίδα και αν μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί του;Σιγουρέψου ότι ο συγγραφέας παρέχει ένα email ή μια διεύθυνση επικοινωνίας
- Ποιος είναι ο σκοπός του κειμένου και γιατί δημοσιεύτηκε;
- Ο συγγραφέας έχει τα απαραίτητα προσόντα/γνώσεις ώστε να γράψει το κείμενο;


2. Κυριότητα των δικτυακών κειμένων
- Ποιος έχει δημοσιεύσει το κείμενο και αν είναι διαφορετικός από τον κάτοχο της ιστοσελίδας (Webmaster)
-  Πού εκδόθηκε το κείμενο; Να ελέγχεις το URL domain, τι είδους ίδρυμα δημοσίευσε αυτό το κείμενο;
- Ο συγγραφέας/εκδότης αναφέρει το επάγγελμά του;


3. Αντικειμενικότητα των δικτυακών κειμένων
- Τι στόχους εκπληρώνει αυτή η σελίδα;
- Πόσο λεπτομερείς είναι οι πληροφορίες;
- Τι γνώμες εκφράζονται από τον συγγραφέα

- Καθόρισε αν η σελίδα είναι ένα πρόσχημα για διαφήμιση. Εάν ναι, τότε οι πληροφορίες ίσως να εμφανίζουν προκαταλήψεις


4.  Επικαιρότητα των δικτυακών κειμένων:
- Πότε δημοσιεύτηκε;
- Πότε ανανεώθηκε;
- Πόσο πρόσφατοι είναι οι υπερσύνδεσμοι;
- Πόσοι υπερσύνδεσμοι υπάρχουν στη σελίδα που δεν λειτουργούν;


5. Ευκολία ανάγνωσης των δικτυακών κειμένων
- Αξιολογούνται οι υπερσύνδεσμοί που δίνονται;
- Υπάρχει πλειονότητα εικόνων ή υπάρχει ισορροπία μεταξύ κειμένου-εικόνων;
- Οι πληροφορίες που παρέχονται έχουν τις απαραίτητες αναφορές (ποιος το είπε;);
- Εάν η σελίδα απαιτεί ειδικό λογισμικό για να δεις τις πληροφορίες, πόσα χάνει κανείς αν δεν έχει το λογισμικό;
- Το κείμενο είναι δωρεάν ή υπάρχει κάποια συνδρομή;
- Υπάρχει επιλογή για να φαίνεται μόνο το κείμενο ή μόνο τα πλαίσια ή κάποιος προτεινόμενος φυλλομετρητής για καλύτερη θέαση;


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Σύμφωνα με τις ενδεικτικές διδασκαλίες που παρέχονται στους εκπαιδευτικούς στη Βικτώρια της Αυστραλίας, 
(http://vels.vcaa.vic.edu.au/support/units/water/), οι μαθητές θα πρέπει να χρησιμοποιούν ένα ημερολόγιο έρευνας στο οποίο θα καταγράφουν τα εξής:

1) Στρατηγική αναζήτησης
- Ημερομηνία πρόσβασης
 - Το όνομα ή το URL της μηχανής αναζήτησης, 
- Λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν για την αναζήτηση
- Ποιες προχωρημένες στρατηγικές αναζήτησης χρησιμοποιήθηκαν (αν υπάρχουν κάποιες)
- Αριθμός αποτελεσμάτων που δόθηκαν
2) Ιστοσελίδα
- Τίτλος και URL της επιλεγμένης ιστοσελίδας
- Περιγραφή/περίληψη της ιστοσελίδας ή των επιλεγμένων κειμένων 
3) Ακεραιότητα ιστοσελίδων:
Αξιολόγηση των παρακάτω στοιχείων:
α)Εγκυρότητα της ιστοσελίδας (κλίμακα 1-5) και αιτιολόγηση
β) Ακρίβεια της ιστοσελίδας (κλίμακα 1-5) και αιτιολόγηση
γ) Αξιοπιστία της ιστοσελίδας (κλίμακα 1-5) και αιτιολόγηση
δ) Κατανόηση της ιστοσελίδας (κλίμακα 1-5) και αιτιολόγηση




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.