Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

Παραδείγματα προτάσεων από διεθνή προγράμματα σπουδών

(ενν. οι μαθητές) να βρίσκουν,ερμηνεύουν, επιλέγουν, συνθέτουν, διερευνούν, αναλύουν, οργανώνουν και παρουσιάζουν εκτενείς πληροφορίες (π.χ. να φτιάξουν μία παρουσίαση στο Power Point χρησιμοποιώντας πληροφορίες από μία ποικιλία πηγών, συμπεριλαμβανομένων όσων ανακτήθηκαν μέσω έρευνας σε ηλεκτρονικά ή διαδικτυακά μέσα, εργαλεία αναφοράς και εργαλεία επεξεργασίας δεδομένων), να εξακριβώνουν, ξεκαθαρίζουν, αναπτύσσουν και συνδυάζουν ιδέες (π.χ. συμπλοκή με τη γραφή ως διαδικασία χρησιμοποιώντας τις λειτουργίες τροποποίησης, θέασης, εισαγωγής και διαμόρφωσης ενός επεξεργαστή κειμένων), να αναπτύσσουν και να ξεκαθαρίζουν μηνύματα (π.χ. επιμέλεια του γραπτού τους και τροποποίησή του χρησιμοποιώντας ένα διαδικτυακό ηλεκτρονικό λεξικό ή έναν συμφραστικό πίνακα (concordancer)). Π.Σ. HONG KONG


(ενν. οι μαθητές) να κάνουν βελτιώσεις σε ένα κομμάτι του γραπτού καθώς αυτό εξελίσσεται αναπτύσσοντας τεχνικές διόρθωσης, αλλαγής και κάνοντας αναθεωρήσεις. Π.Σ. ΑΓΓΛΙΑΣ


Χρήση πλάνου, προσχεδίου, διόρθωσης, αναθεώρησης και αυτοαξιολόγησης για τη διαμόρφωση και σύνθεση του γραπτού τους για το καλύτερο αποτέλεσμα. Γίνεται στο χαρτί ή στην οθόνη, χρησιμοποιώντας λεξικά, θησαυρούς ή ορθογράφο. Π.Σ. ΑΓΓΛΙΑΣ


Διαδικασία παραγωγής λόγου: Δημοσίευση / Παρουσίαση: χρησιμοποιούν διαφορετικές τεχνολογίες για να παράγουν, να σχεδιάζουν και να δημοσιεύουν ένα ολοκληρωμένο προϊόν, π.χ. πολιτικές γελοιογραφίες, φυλλάδιο, χρηματιστηριακή ή καταναλωτική ανάλυση. Π.Σ. ΚΟΝΝΕΚΤΙΚΑΤ/ ΗΠΑ


Καθώς μερικοί πολυμεσικοί πόροι λειτουργούν ως ένας ακούραστος δάσκαλος, μερικά λογισμικά, όπως οι επεξεργαστές κειμένου, μπορούν να παρέχουν ακούραστη βοήθεια. Υπάρχουν λογισμικά, όπως π.χ. παιδικοί επεξεργαστές κειμένων, τα οποία βοηθούν τους νεαρούς μαθητές να σχεδιάσουν, να αναθεωρήσουν, να τροποποιήσουν, να επεκτείνουν και να παρουσιάσουν τις γραπτές τους εργασίες χωρίς πολύ προσωπικό κόπο. Διευκολύνουν τις σχεδιαστικές και αναθεωρητικές διαδικασίες της γραφής, καθώς οι μαθητές δεν χρειάζεται να αντιγράφουν τις διάφορες εκδοχές του κειμένου, ενώ επίσης δεν αποθαρρύνονται στο να επιμεληθούν ένα προχειρογραμμένο κείμενο μετά από πολλούς γύρους αναθεωρήσεων. Οι μαθητές επίσης μπορούν να ενθαρρυνθούν να δουλέψουν σε ομάδες για να κοιτάξουν ένα μέρος της δουλειάς τους όλοι μαζί στην οθόνη ενός σταθμού εργασίας (...). Η πρακτική της γραφής ως διαδικασίας διευκολύνεται έτσι πάρα πολύ. Π.Σ. HONG KONG


Process Writing focuses on the development of writing skills through the various steps involved in drafting and redrafting a piece of work. Τeachers need to develop learners’ skills in the various phases of the writing process, viz. pre-writing, drafting,

revising, and editing.

Pre-writing: Learners are mainly involved in generating and organizing ideas. Strategies that teachers can use to help learners generate ideas include brainstorming, free writing, questioning, role-play, reading, listening, and interviewing. For organizing a piece of writing, learners can be engaged in listing, mind mapping, outlining and identifying the purpose and audience.

Drafting: Learners focus on getting the content right and leave matters like grammar, punctuation and spelling until later. They can be involved in class or peer conferencing, during which they share ideas about the content and the development of the writing, i.e. the beginning, ending and the relationships between the parts. Examining the text structure of a relevant text type that learners have come across may be useful. Learners will then write their text developing their ideas through sentences and paragraphs, using cohesive devices.

Revising: The teacher and other learners respond to individual learners’ writing, helping them to rethink, revise, and edit. Individual learners or the group re-read(s) the draft, concentrating on how to convey the content effectively. Learners combine ideas and rearrange their order, add or delete details and substitute words or phrases with more appropriate ones to make the writing clearer.

Editing: Learners proofread the draft, focusing on grammar, spelling and punctuation. They make necessary changes, using available resources such as dictionaries, word books or glossaries. They can also seek support from the teacher or peers.

They then write the final draft to present their ideas, using the appropriate format, conventions and language features.

Assessment of learners’ writing skills is on-going during the process of writing. The teacher needs to observe learners’ behaviour and skills, assess progress, and give feedback and suggestions on drafting and revising. Π.Σ. HONG KONG

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.