Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

Παράδειγμα με προτεινόμενες δραστηριότητες από διεθνή Π.Σ.

Α) Παράδειγμα από Hong Kong:

Προώθηση της χρήσης των τεχνολογιών της πληροφορίας για αλληλεπιδραστική γλωσσική εκμάθηση: "Η Μέρα της Μητέρας" (1η τάξη β/θμιας εκπαίδευσης)

Καθώς η Μέρα της Μητέρας πλησιάζει οι μαθητές ενθαρρύνονται να βρουν περισσότερες πληροφορίες για τη γιορτή της και να κάνουν κάτι ιδιαίτερο για τις μητέρες τους.

1. Οι μαθητές διαβάζουν μία ιστορία με τίτλο "Η ιστορία της Μέρας της Μητέρας" στο διαδίκτυο και συμπληρώνουν ένα φύλλο εργασίας.

2. Διαβάζουν μερικές ιστοσελίδες με παραδείγματα ποιημάτων για τη Μέρα της Μητέρας. Με την καθοδήγηση του δασκάλου σχηματίζουν ιδέες σχετικά με τα χαρακτηριστικά αυτών των ποιημάτων. Έπειτα, γράφουν τα δικά τους ποιήματα για τη Μέρα της Μητέρας και σχεδιάζουν ή ψάχνουν στο διαδίκτυο ηλεκτρονικές κάρτες που να ταιριάζουν με τα ποιήματα.

3. Φαντάζονται πως έχουν μία αδερφή που σπουδάζει στις ΗΠΑ. Γράφουν ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε αυτήν, λέγοντάς της τι σχεδιάζουν να αγοράσουν για τη μητέρα τους, τι σχεδιάζουν να κάνουν με τη μητέρα τους τη Μέρα της Μητέρας και γιατί.

4. Διαβάζουν και μοιράζονται το σχέδιο του ηλεκτρονικού τους μηνύματος ανατροφοδοτώντας τους συμμαθητές τους, πριν στείλουν την τελική εκδοχή του μηνύματός τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον δάσκαλο. [CURRICULUM DEVELOPMENT COUNCIL (2002). English Language Education Key Learning Area Curriculum Guide (Primary 1 – Secondary 3). Education Bureau: Hong Kong.]

Β) Παράδειγμα από Hong Kong

«Φιλανθρωπία και αλληλοβοήθεια» (τάξεις 1 και 2 β/θμιας εκπαίδευσης)

1. Οι μαθητές μέσω ιδεοθύελλας σκέφτονται τα όμορφα πράγματα στη ζωή τους και ταυτόχρονα κάποια προβλήματα του κόσμου που τους απασχολούν. Κάνουν προτάσεις επίλυσης μερικών προβλημάτων.

2. Παρακολουθούν ένα video μέσω του οποίου πληροφορούνται για το πώς ένα ζευγάρι εφήβων προσπάθησε να επιφέρει αλλαγές στη ζωή μειονεκτούντων ατόμων στην Αφρική και στην Ινδία.

2. Οι μαθητές συζητούν και αποφασίζουν να κάνουν κάτι για να βοηθήσουν μερικά λιγότερο τυχερά παιδιά στην Κίνα.

3. Παρακολουθούν μία ομιλία ενός εθελοντή που εργάζεται σε μία υπηρεσία κοινωνικών παροχών για να μάθουν για τη δουλειά του καθώς επίσης και για τα παιδιά στην περιοχή Qian Feng της Κίνας, τα οποία στερούνται της παροχής εκπαίδευσης λόγω φτώχειας.

4. Συζητούν και αποφασίζουν την εξεύρεση χρημάτων ως πρόταση επίλυσης του ζητήματος.

5. Γράφουν επιστολές για να ενημερώσουν τα παιδιά από το Qian Feng για τις διαθέσεις τους και την επιθυμία τους να γίνουν φίλοι μαζί τους.

6. Σχεδιάζουν να διατηρήσουν αλληλογραφία κατά τη διάρκεια του project.

7. Σχεδιάζουν και οργανώνουν ένα φιλανθρωπικό παζάρι για να συγκεντρώσουν χρήματα. Έρχονται σε επαφή με μια σειρά δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα: α) συντάσσουν ανακοινώσεις για τις πρωινές σχολικές συνελεύσεις και στέλνουν επιστολές σε γονείς, παλιούς μαθητές του σχολείου και εμπορικούς εκπροσώπους για να ζητήσουν δωρεές σε είδη προς πώληση για το παζάρι τους, β) δημιουργούν posters και φυλλάδια για να δημοσιοποιήσουν το γεγονός, σχεδιάζουν και στέλνουν ευχαριστήριες κάρτες σε όσους δώρισαν προϊόντα και παράγουν τα δικά τους αυτοσχέδια προϊόντα προς πώληση, γ) προωθούν τα προϊόντα τους στο παζάρι και καταγράφουν κατά τη διάρκειά του τις πωλήσεις τους, δ) καταγράφουν όλη την εξέλιξη της εργασίας κατά τη διάρκειά της.

8. Συζητούν τα σχέδιά τους για τις δραστηριότητες των γονέων και προωθούν την ενεργό συμμετοχή και εμπλοκή τους.

9. Με την υποστήριξη του διευθυντή επισκέπτονται τα παιδιά στο Qian Feng για να τους δώσουν τα χρήματα και ότι άλλα είδη συγκέντρωσαν.

10. Ως εργασία για το σπίτι οι μαθητές γράφουν ένα κείμενο στο οποίο καταθέτουν την προσωπική τους ανταπόκριση για τη μαθησιακή εμπειρία που αποκόμισαν μέσω του project.

Προέκταση του project: Ως εργασία για το σπίτι οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες 4 ατόμων, πραγματοποιούν μία έρευνα για έναν φιλανθρωπικό οργανισμό αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο, ετοιμάζουν μία παρουσίαση για την τάξη η οποία περιλαμβάνει τις βασικές πληροφορίες για τον οργανισμό, για την εργασία των εθελοντών και τις δικές τους σκέψεις σχετικά με τη ζωή και την αλληλοβοήθεια. [CURRICULUM DEVELOPMENT COUNCIL (2002). English Language Education Key Learning Area Curriculum Guide (Primary 1 – Secondary 3). Education Bureau: Hong Kong।]


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.