Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Διδακτική πρόταση: Η διαφήμιση κι εμείς

Εισαγωγή

Ρωτήστε τα παιδιά πόσες διαφημίσεις είδαν τη συγκεκριμένη ημέρα. Παροτρύνετέ τα να προσπαθήσουν να τις υπολογίσουν κατά προσέγγιση. Πείτε τους να πολλαπλασιάσουν την απάντησή τους επί τρία και τότε θα είναι πιο κοντά στη σωστή απάντηση. Εισάγετε το θέμα εξηγώντας ότι οι μαθητές θα διερευνήσουν πόσο έχει εξαπλωθεί η διαφήμιση, τι είναι μια διαφήμιση και τι πιστεύουν οι άνθρωποι για τις διαφημίσεις.

Δραστηριότητα Οι διαφημίσεις είναι παντού

Ζητήστε από τα παιδιά να κοιτάξουν γύρω τους την αίθουσα και να κάνουν μια λίστα με όλες τις διαφημίσεις που μπορούν να δουν. Παραδείγματα: Τι φορούν; Ποιος φοράει κάτι που έχει πάνω του λογότυπο; Πόσα διαφορετικά σήματα, διαφημίσεις ή ονόματα προιόντων μπορούν να βρουν κοιτάζοντας τα ίδια τους τα πράγματα; Πού αλλού είδαν διαφημίσεις σήμερα; Στις εφημερίδες των γονιών τους; Στο περίπτερο; Πάνω σε ένα αυτοκίνητο, φορτηγό ή λεωφορείο; Σε έντυπα που ταχυδρομήθηκαν;

Συζήτηση:

Πόσες διαφημίσεις κατέγραψε η τάξη; Συζητήστε τι πιστεύουν και αισθάνονται αναφορικά με το πόσες διαφημίσεις βρήκαν. Εκπλήσσονται από το πόσο πολλές είναι; Πώς νιώθουν για το γεγονός ότι τα ίδια κάνουν ‘δωρεάν’ διαφήμιση μέσα από τα ρούχα τους και τα προσωπικά τους αντικείμενα;

Δραστηριότητα Τι είναι διαφήμιση;

Μπορείτε να ζητήσετε από τους μεγαλύτερους ή τους πιο ικανούς μαθητές να συντάξουν έναν ορισμό της λέξης ‘διαφήμιση’. Ύστερα, ζητήστε τους να εντοπίσουν τη λέξη στο λεξικό και να συγκρίνουν τις απαντήσεις τους. Για τους μικρότερους ή τους λιγότερο ικανούς μαθητές, γράψτε στον πίνακα την ακόλουθη πρόταση και ζητήστε τους να την αντιγράψουν και να υπογραμμίσουν τις λέξεις που θεωρούν πιο σημαντικές.

«Διαφήμιση είναι ένα πληρωμένο μήνυμα που μπορεί να σου πει κάτι που πρέπει να ξέρεις ή να σε πείσει να αγοράσεις ένα προιόν ή να προβάλει μια συγκεκριμένη άποψη». Εξηγήστε στα παιδιά ότι ο ορισμός περιγράφει τρία διαφορετικά πράγματα που μπορεί να κάνει μια διαφήμιση: να παράσχει πληροφόρηση, να πείσει κάποιον να αγοράσει ένα προιόν, να προωθήσει μια άποψη.

Βοηθήστε τα παιδιά να κατανοήσουν την έννοια της λέξης ‘άποψη’ συζητώντας σε τι διαφέρει σε σχέση με τις αποφαντικές προτάσεις, τις προτάσεις που εκφράζουν ένα γεγονός. Ίσως σας βοηθά να χρησιμοποιήσετε την εξής ερώτηση: «Θα μπορούσε κάποιος να διαφωνήσει με αυτή την πρόταση;».

Δραστηριότητα Τι πιστεύετε για τη διαφήμιση;

Εξηγήστε στην τάξη ότι πολλοί άνθρωποι έχουν ισχυρές από- ψεις σχετικά με τη διαφήμιση. Πολλοί πιστεύουν ότι οι διαφημίσεις είναι υπερβολικά πολλές. Άλλοι πιστεύουν ότι μας κάνουν άπληστους για πράγματα που δεν χρειαζόμαστε πραγματικά. Άλλοι πιστεύουν ότι η διαφήμιση μπορεί να μας δώσει σημαντικές πληροφορίες και να μας βοηθήσει να κάνουμε σωστές επιλογές.

Μοιράστε στην τάξη τα πλαίσια προτάσεων του 2ου φύλλου δραστηριότητας. Χωρίστε τους σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες και ζητήστε τους να διαβάσουν τις προτάσεις. Καθεμιά διατυπώνει και μια διαφορετική άποψη για τη διαφήμιση. Ζητήστε από τα παιδιά να κατηγοριοποιήσουν τις προτάσεις. Ανάλογα με τις ικανότητες των παιδιών, τα κριτήρια για τις κατηγορίες θα μπορούσαν να είναι τα ακόλουθα:

Να αποφασίσουν τα παιδιά τι τύπος ανθρώπου θα μπορούσε να τις έχει εκφράσει – μπορείτε να δώσετε την ακόλουθη λίστα ανθρώπων: ένας δάσκαλος, ένας διαφημιστής, ένας φανατικός τηλεθεατής, ένας γονιός, ένας έφηβος, ένας γιατρός, ένας πολιτικός.

Να κρίνουν τα παιδιά αν οι προτάσεις είναι υπέρ ή κατά της διαφήμισης.

Να σκεφτούν τα παιδιά αν συμφωνούν ή όχι με τις προτάσεις. Τα μεγαλύτερα ή τα πιο ικανά παιδιά θα μπορούσαν να αναζητήσουν παραδείγματα που στηρίζουν την άποψή τους, όπως μια διαφήμιση, ένα ρεπορτάζ από τις εφημερίδες ή μια προσωπική εμπειρία.

Να επιλέξουν τρεις προτάσεις με τις οποίες συμφωνούν οι περισσότεροι και να εξηγήσουν γιατί.

Ανακτήθηκε από το "Βιβλίο για το Δάσκαλο" στο πλαίσιο του προγράμματος Media Smart, βλ. http://www.mediasmart.org.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.